Ais — osoba mająca za ojca veri, a za matkę zwykłą kobietę. Jest więc pół aniołem, pół człowiekiem. Nie posiada dajmona ani anioła stróża. Zazwyczaj jest Utalentowana, Czyniąca lub ma zdolność przemieszczania się między światami. W okresie dojrzewania wyrastają jej niematerialne skrzydła, a skóra robi się bledsza. Może przekształcić się w veri, ale musi wtedy pozostać w tej postaci do końca swojego życia. Jest śmiertelna.
Anioł — nieśmiertelna, bezpłciowa istota stworzona ze światła. Zadaniem tych stworzeń jest opieka nad ludźmi. Podlegają Stworzycielowi. Przeważnie są słabo widoczne, lecz gdy odczuwają silne emocje, są mniej przezroczyste, ponieważ wtedy więcej cząsteczek światła tworzy ich prawie-ciało, a co za tym idzie – są jaśniejsze. Anatomia aniołów bardzo przypomina ludzką, tyle że anioł nie posiada narządów płciowych. Skóra tych istot jest błękitna, mają najczęściej bardzo jasne lub bardzo ciemne włosy. Mają białe lub niebieskawe pierzaste skrzydła. Nie noszą ubrań. Poruszają się, sunąc kilka centymetrów nad ziemią lub latają za pomocą skrzydeł. Anioły dzielą się na: Stróżów, którzy czuwają nad ludźmi, zabójców, których zadaniem jest odbieranie życia podopiecznym stróżów, hetari – wyższych aniołów, zajmujących się kierowaniem anielskim społeczeństwem, oraz veri, zbuntowanych.
Aslan — patrz: Stworzyciel
Białe Damy — czarownice-łowczynie zmor w świecie Anniki. Magią chronią miejsca, gdzie ukrywają się ludzie. Charakteryzują się białymi lub szarymi włosami (stąd ich nazwa).
Błękitna Sowa — zwane też usagi wszechwiedzące mówiące stworzenie. Ptaki te zawsze można znaleźć w pobliżu Noża, którego są strażniczkami. Są dużo większe niż zwykłe sowy, charakteryzują się pięknym, błękitnofioletowym upierzeniem. Mają bursztynowe oczy. Są samożywne – jedzą błękitny pył, które same wytwarzają. Usagi żyją tysiące lat. Nie dają się złapać, chyba że Stworzyciel je o to poprosi. Czerpią wiedzę wprost od Noża, to znaczy wiedzą, co się dzieje w innych światach. Nie mają wolnej woli, ich panem jest właściciel Sztyletu.
Bóg — patrz: Stworzyciel
Centaur — mądre stworzenie z Nieskończonego Lasu. Ma tułów, nogi i ogon konia oraz tors, ramiona i głowę człowieka. Pochodzą od koniołaków z klanu Łaków, rozprzestrzenionego w prawie wszystkich światach. Zajmują się przepowiadaniem przyszłości, łucznictwem i kontaktem z aniołami. Ich odwiecznym wrogiem są krasnoludy, z którymi dzielą Nieskończony Las.
Czyniąca — patrz: Czyniący
Czyniący — ais (rzadko czystej krwi człowiek) potrafiący stworzyć coś z niczego. Zalicza się do Utalentowanych.
Dajmon — w niektórych światach materialna dusza człowieka, przybierająca kształt zwierzęcia, jednak nadal tworzy jedność z człowiekiem (innymi słowy są jedną istotą w dwóch ciałach). Postacią odzwierciedlają osobowość człowieka, którego są częścią. Należące do dzieci dajmony mogą zmieniać postać. Kiedy dzieci dojrzewają, ich dajmony przybierają jedną, stałą postać, w której pozostają do końca życia. Płeć dajmona zazwyczaj jest przeciwna do płci człowieka, jednak zdarzają się wyjątki (np. dajmona Diane). Może to być oznaka homoseksualizmu lub nadprzyrodzonych zdolności (taka osoba może być Elementalem albo Czyniącym). Dotykanie cudzego dajmona jest niestosowne, natomiast kontakt dwóch dajmonów jest rzeczą naturalną. Dajmony nie mogą pozostać długo odseparowane od ludzi, gdyż sprawia to obu stronom ból psychiczny i emocjonalny. Mowa ciała dajmonów zupełnie różni się od ludzkiej – grożąc komuś jeden dajmon pieszczotliwie głaszcze drugiego.
Dajmona — patrz: Dajmon
Demon — stworzenie z cząsteczek ciemności. Istoty te są poddane Stworzycielowi, który często o nich zapomina i z tego powodu demony są złośliwe i niedobre. Demon w oryginalnej postaci ma szerokie smocze skrzydła, bladą skórę, ostre zęby i pazury oraz długi, cienki ogon. Może zapłodnić kobietę, ponieważ potrafi dowolnie kształtować i materializować ciało. Podczas pełni demony mają zakaz opętywania ludzi, których potrafią doprowadzić do szaleństwa, a nawet śmierci. Są nieśmiertelne.
Eis — dziecko demona i kobiety, pół demon, pół człowiek. Podobnie jak ais nie ma anioła ani dajmona. Niekoniecznie jest Obdarzonym, ale talent może objawić się znacznie później. Ma cieniutki ogon i uszy kota lub niewielkie różki na głowie. Raz w życiu może przemienić się w śmiertelnego demona.
Elemental — Utalentowany władający jednym z czterech żywiołów.
Klucz — jedyny ratunek w razie dostania się Noża w niepowołane ręce. Klucz, o którym mowa, jest właściwie medalionem pasującym do run na rękojeści Sztyletu. Jeśli w ciągu pełnego cuklu lunarnego (28 ziemskich dni, to jest 672 odziny) nie zostanie dołączony do rączki Noża razem z pozostałymi, rozrzuconymi po światach kawałkami ostrz, wszystkie światy powoli umrą, żeby następnie zniknąć bez śladu. Medalion ten zawsze ma swojego strażnika, ostatnimi byli Mary i Stephen Simpson, którzy dobrze go ukryli. Ciekawe, czy Sophia go znajdzie...
Likantrop — patrz: Wilkołak
Łak — osoba należąca do jakiegoś rodu klanu Łaków. Należą do niego m.in. wilkołaki, dzikołaki, kotołaki, koniołaki, ptakołaki. Członkowie tych rodów są zmiennokształtni, czyli mogą zmieniać się w zwierzę lub w człowieka zależnie od swojej woli.
Łowca — w świecie Anniki osoba, która tropi i zabija zmory za stosowną zapłatę. Zna się na walce i magii obronnej (wykorzystuje Znaki).
Nóż — magiczny, niesamowity przedmiot, dający prawowitemu właścicielowi nieskończoną moc, potęgę, władzę i odpowiedzialność. Posiada dwa ostrza – złote, prawdopodobnie wykonane przez aniołów w celu tworzenia przejść międzyświatowych oraz srebrne, według legendy wykute przez demony, służące do przecinania każdego materiału. Rzeźbiona rękojeść sztyletu pozwala tworzyć nowe światy. Wtedy łączy się z umysłem właściciela i działa tak, jak tego chce Stworzyciel. Przedmiot ten sam wybiera sobie kolejnego właściciela i tworzy nad nim Znak, który widzą tylko wszechwiedzące Błękitne Sowy, strażniczki Noża. Z powodu częstej zmiany właścicieli światami rządziło wielu ludzi, przez co czasy były raz lepsze, raz gorsze. Jeśli Nóż dostanie się w ręce osoby nienaznaczonej, nie wykonuje jej rozkazów i natychmiast, kawałek po kawałku rozpada się, co może doprowadzić do apokalipsy wszystkich wymiarów. Wtedy jedyna nadzieja w Kluczu. Początki sztyletu nie są znane. Podejrzewa się, że nóż istniał od początku pierwszego świa, ale kto go wymyślił – nie wiadomo. Wokół tego tematu krąży wiele legend. Właścicielem Noża, więc także Stworzycielem, zawsze był mężczyzna czystej krwi ludzkiej. Najczęściej był on kaleki lub Utalentowany, choć zdarzały się wyjątki.
Obdarzony — patrz: Utalentowany
Pan — patrz: Stwórca
Portal — patrz: Przejście
Potwór — patrz: Zmora
Przejście — okno pomiędzy dwoma światami, przez które można wejść do drugiego uniwersum. Portal jest widoczny jedynie pod pewnymi kątami i tylko dla Utalentowanych bądź wybranych przez Stworzyciela. Wygląda jak zawieszony w powietrzu obraz bez ramy, tyle że to, co się dzieje w drugim wymiarze przed portalem, można zobaczyć w pierwszym i na odwrót. Przejście przez portal ma swoje konsekwencje – ból i zawroty głowy, mdłości, chwilowe stracenie oddechu, nierównowaga, skurcze mięśni i stres. W najgorszym wypadku może się to skończyć utratą kończyny, dlatego lepiej nie eksperymentować.
Stworzyciel — człowiek znajdujący się w posiadaniu magicznego noża. Zawsze jest to mężczyzna. Zwie się go także Panem lub po prostu właścicielem Noża. Spełnia rolę Boga w chrześcijańskiej religii, Aslana w wierzeniach narnijskich, czyli jest panem wszystkiego. Człowiek-Bóg prawie zawsze jest inwalidą lub Utalentowanym (czasem i jednym, i drugim), ale zdarzają się wyjątki. Osoba Pana zawsze jest czystej krwi człowiekiem, nie może być np. Łakiem lub ais. Nóż sam wybiera sobie właściciela. Kolejna osoba mająca być Stworzycielem zostaje Naznaczona. Tożsamość tego mężczyzny znają tylko usagi i kiedy przychodzi czas, powiadamiają o tym Pana, który następnie zabiera ze sobą kandydata i uczy go wszystkiego, co sam potrafi. Stworzyciel potrafi zrobić wszystko z niczego za pomocą jedynie noża. Osoba ta nosi wiele imion, jest także utożsamiana z kobietą, ale to jedna i ta sama osoba.
Sztylet — patrz: Nóż
Utalentowany — zwany także Obdarzonym człowiek, posiadający specjalną moc (talent, dar). Utalentowani żyją we wszystkich światach. Można poznać ich po oczach – codziennie mają inny odcień lub ich tęczówki mają nietypowy kolor. Wśród tej grupy wyróżnia się Elementale oraz Czyniący.
Veri — zbuntowany anioł, którego nie należy mylić z demonem. Veri powstali, kiedy jeden z pierwszych aniołów okazał się niposłuszny i dotknął demonicznej części noża. Istoty te potrafią opętać ciało, podobnie jak demony, z tą różnicą, że nie mogą doprowadzić do śmierci opętanego. Anioły nie mogą współżyć z ludźmi, ale jeśli anioł stanie się veri, może zapłodnić kobietę. Rodzi się wtedy ais. Veri mają błoniaste skrzydła, zupełnie niepodobne do anielskich, ostre zęby i pazury, ponadto podobno spojrzenie ich czerwonych oczu sprawia, że człowiek nie może się poruszyć z przerażenia. Są zdolne do przemieszczania się między wymiarami bez konieczności przejścia przez portal. Są nieśmiertelne.
Wampir — członek klanu Wampirów dzielącego się na wegetarian i kriożerczych wrogów wilkołaków. Wegetarianie wyglądają i pachną jak ludzie, mają niewielkie kły i zwykle zielone oczy. Krwiopijcy, potrafiący zmianić się w nietoperze, mają rubinowoczerwone tęczówki, ogromne kły i sporej długości pazury. Preferują ciemne miejsca (jak na przykład średniowieczne zamki) i wydzielają nieprzyjemny zapach. Oba te gatunki są nieśmiertelne, jednak muszą spać chociaż pzez kilka godzin tygodniowo.
Wilkołak — inaczej likantrop, człowiek-wilk z klanu Łaków. Na życzenie potrafi zmienić się w dużego wilka, ale podczas pełni Księżyca, czy tego chce, czy nie, musi pozostać w zwierzęcej postaci. Zajęciem tej wielkiej wilczej rodziny jest ochrona ludzi przed wampirami krwiopijcami, z którymi od wieków toczą wojnę.
Właściciel noża — patrz: Stworzyciel
Zmora — istota żywiąca się ludźmi (mięsem, krwią, organami wewnętrznymi). Istnieją różne gatunki i rodzaje zmor, od najmniej szkodliwych po naorawdę groźne. Ich tropieniem i zabijaniem zajmują się łowcy zmor i Białe Damy. Powstają w nieznany sposób, ich cel jest niezbadany. Żaden próbujący to zbadać człowiek ani czarownica nie wrócili żywi. Gnieżdżą się praktycznie wszędzie – w kanałach, nieczynnych tunelach metra, opuszczonych budynkach. Atakują zwykle w porze między zmrokiem a świtem. Światło słoneczne jest dla nich niebezpieczne, ale nie śmiertelne.
Anioł — nieśmiertelna, bezpłciowa istota stworzona ze światła. Zadaniem tych stworzeń jest opieka nad ludźmi. Podlegają Stworzycielowi. Przeważnie są słabo widoczne, lecz gdy odczuwają silne emocje, są mniej przezroczyste, ponieważ wtedy więcej cząsteczek światła tworzy ich prawie-ciało, a co za tym idzie – są jaśniejsze. Anatomia aniołów bardzo przypomina ludzką, tyle że anioł nie posiada narządów płciowych. Skóra tych istot jest błękitna, mają najczęściej bardzo jasne lub bardzo ciemne włosy. Mają białe lub niebieskawe pierzaste skrzydła. Nie noszą ubrań. Poruszają się, sunąc kilka centymetrów nad ziemią lub latają za pomocą skrzydeł. Anioły dzielą się na: Stróżów, którzy czuwają nad ludźmi, zabójców, których zadaniem jest odbieranie życia podopiecznym stróżów, hetari – wyższych aniołów, zajmujących się kierowaniem anielskim społeczeństwem, oraz veri, zbuntowanych.
Aslan — patrz: Stworzyciel
Białe Damy — czarownice-łowczynie zmor w świecie Anniki. Magią chronią miejsca, gdzie ukrywają się ludzie. Charakteryzują się białymi lub szarymi włosami (stąd ich nazwa).
Błękitna Sowa — zwane też usagi wszechwiedzące mówiące stworzenie. Ptaki te zawsze można znaleźć w pobliżu Noża, którego są strażniczkami. Są dużo większe niż zwykłe sowy, charakteryzują się pięknym, błękitnofioletowym upierzeniem. Mają bursztynowe oczy. Są samożywne – jedzą błękitny pył, które same wytwarzają. Usagi żyją tysiące lat. Nie dają się złapać, chyba że Stworzyciel je o to poprosi. Czerpią wiedzę wprost od Noża, to znaczy wiedzą, co się dzieje w innych światach. Nie mają wolnej woli, ich panem jest właściciel Sztyletu.
Bóg — patrz: Stworzyciel
Centaur — mądre stworzenie z Nieskończonego Lasu. Ma tułów, nogi i ogon konia oraz tors, ramiona i głowę człowieka. Pochodzą od koniołaków z klanu Łaków, rozprzestrzenionego w prawie wszystkich światach. Zajmują się przepowiadaniem przyszłości, łucznictwem i kontaktem z aniołami. Ich odwiecznym wrogiem są krasnoludy, z którymi dzielą Nieskończony Las.
Czyniąca — patrz: Czyniący
Czyniący — ais (rzadko czystej krwi człowiek) potrafiący stworzyć coś z niczego. Zalicza się do Utalentowanych.
Dajmon — w niektórych światach materialna dusza człowieka, przybierająca kształt zwierzęcia, jednak nadal tworzy jedność z człowiekiem (innymi słowy są jedną istotą w dwóch ciałach). Postacią odzwierciedlają osobowość człowieka, którego są częścią. Należące do dzieci dajmony mogą zmieniać postać. Kiedy dzieci dojrzewają, ich dajmony przybierają jedną, stałą postać, w której pozostają do końca życia. Płeć dajmona zazwyczaj jest przeciwna do płci człowieka, jednak zdarzają się wyjątki (np. dajmona Diane). Może to być oznaka homoseksualizmu lub nadprzyrodzonych zdolności (taka osoba może być Elementalem albo Czyniącym). Dotykanie cudzego dajmona jest niestosowne, natomiast kontakt dwóch dajmonów jest rzeczą naturalną. Dajmony nie mogą pozostać długo odseparowane od ludzi, gdyż sprawia to obu stronom ból psychiczny i emocjonalny. Mowa ciała dajmonów zupełnie różni się od ludzkiej – grożąc komuś jeden dajmon pieszczotliwie głaszcze drugiego.
Dajmona — patrz: Dajmon
Demon — stworzenie z cząsteczek ciemności. Istoty te są poddane Stworzycielowi, który często o nich zapomina i z tego powodu demony są złośliwe i niedobre. Demon w oryginalnej postaci ma szerokie smocze skrzydła, bladą skórę, ostre zęby i pazury oraz długi, cienki ogon. Może zapłodnić kobietę, ponieważ potrafi dowolnie kształtować i materializować ciało. Podczas pełni demony mają zakaz opętywania ludzi, których potrafią doprowadzić do szaleństwa, a nawet śmierci. Są nieśmiertelne.
Eis — dziecko demona i kobiety, pół demon, pół człowiek. Podobnie jak ais nie ma anioła ani dajmona. Niekoniecznie jest Obdarzonym, ale talent może objawić się znacznie później. Ma cieniutki ogon i uszy kota lub niewielkie różki na głowie. Raz w życiu może przemienić się w śmiertelnego demona.
Elemental — Utalentowany władający jednym z czterech żywiołów.
Klucz — jedyny ratunek w razie dostania się Noża w niepowołane ręce. Klucz, o którym mowa, jest właściwie medalionem pasującym do run na rękojeści Sztyletu. Jeśli w ciągu pełnego cuklu lunarnego (28 ziemskich dni, to jest 672 odziny) nie zostanie dołączony do rączki Noża razem z pozostałymi, rozrzuconymi po światach kawałkami ostrz, wszystkie światy powoli umrą, żeby następnie zniknąć bez śladu. Medalion ten zawsze ma swojego strażnika, ostatnimi byli Mary i Stephen Simpson, którzy dobrze go ukryli. Ciekawe, czy Sophia go znajdzie...
Likantrop — patrz: Wilkołak
Łak — osoba należąca do jakiegoś rodu klanu Łaków. Należą do niego m.in. wilkołaki, dzikołaki, kotołaki, koniołaki, ptakołaki. Członkowie tych rodów są zmiennokształtni, czyli mogą zmieniać się w zwierzę lub w człowieka zależnie od swojej woli.
Łowca — w świecie Anniki osoba, która tropi i zabija zmory za stosowną zapłatę. Zna się na walce i magii obronnej (wykorzystuje Znaki).
Nóż — magiczny, niesamowity przedmiot, dający prawowitemu właścicielowi nieskończoną moc, potęgę, władzę i odpowiedzialność. Posiada dwa ostrza – złote, prawdopodobnie wykonane przez aniołów w celu tworzenia przejść międzyświatowych oraz srebrne, według legendy wykute przez demony, służące do przecinania każdego materiału. Rzeźbiona rękojeść sztyletu pozwala tworzyć nowe światy. Wtedy łączy się z umysłem właściciela i działa tak, jak tego chce Stworzyciel. Przedmiot ten sam wybiera sobie kolejnego właściciela i tworzy nad nim Znak, który widzą tylko wszechwiedzące Błękitne Sowy, strażniczki Noża. Z powodu częstej zmiany właścicieli światami rządziło wielu ludzi, przez co czasy były raz lepsze, raz gorsze. Jeśli Nóż dostanie się w ręce osoby nienaznaczonej, nie wykonuje jej rozkazów i natychmiast, kawałek po kawałku rozpada się, co może doprowadzić do apokalipsy wszystkich wymiarów. Wtedy jedyna nadzieja w Kluczu. Początki sztyletu nie są znane. Podejrzewa się, że nóż istniał od początku pierwszego świa, ale kto go wymyślił – nie wiadomo. Wokół tego tematu krąży wiele legend. Właścicielem Noża, więc także Stworzycielem, zawsze był mężczyzna czystej krwi ludzkiej. Najczęściej był on kaleki lub Utalentowany, choć zdarzały się wyjątki.
Obdarzony — patrz: Utalentowany
Pan — patrz: Stwórca
Portal — patrz: Przejście
Potwór — patrz: Zmora
Przejście — okno pomiędzy dwoma światami, przez które można wejść do drugiego uniwersum. Portal jest widoczny jedynie pod pewnymi kątami i tylko dla Utalentowanych bądź wybranych przez Stworzyciela. Wygląda jak zawieszony w powietrzu obraz bez ramy, tyle że to, co się dzieje w drugim wymiarze przed portalem, można zobaczyć w pierwszym i na odwrót. Przejście przez portal ma swoje konsekwencje – ból i zawroty głowy, mdłości, chwilowe stracenie oddechu, nierównowaga, skurcze mięśni i stres. W najgorszym wypadku może się to skończyć utratą kończyny, dlatego lepiej nie eksperymentować.
Stworzyciel — człowiek znajdujący się w posiadaniu magicznego noża. Zawsze jest to mężczyzna. Zwie się go także Panem lub po prostu właścicielem Noża. Spełnia rolę Boga w chrześcijańskiej religii, Aslana w wierzeniach narnijskich, czyli jest panem wszystkiego. Człowiek-Bóg prawie zawsze jest inwalidą lub Utalentowanym (czasem i jednym, i drugim), ale zdarzają się wyjątki. Osoba Pana zawsze jest czystej krwi człowiekiem, nie może być np. Łakiem lub ais. Nóż sam wybiera sobie właściciela. Kolejna osoba mająca być Stworzycielem zostaje Naznaczona. Tożsamość tego mężczyzny znają tylko usagi i kiedy przychodzi czas, powiadamiają o tym Pana, który następnie zabiera ze sobą kandydata i uczy go wszystkiego, co sam potrafi. Stworzyciel potrafi zrobić wszystko z niczego za pomocą jedynie noża. Osoba ta nosi wiele imion, jest także utożsamiana z kobietą, ale to jedna i ta sama osoba.
Sztylet — patrz: Nóż
Utalentowany — zwany także Obdarzonym człowiek, posiadający specjalną moc (talent, dar). Utalentowani żyją we wszystkich światach. Można poznać ich po oczach – codziennie mają inny odcień lub ich tęczówki mają nietypowy kolor. Wśród tej grupy wyróżnia się Elementale oraz Czyniący.
Veri — zbuntowany anioł, którego nie należy mylić z demonem. Veri powstali, kiedy jeden z pierwszych aniołów okazał się niposłuszny i dotknął demonicznej części noża. Istoty te potrafią opętać ciało, podobnie jak demony, z tą różnicą, że nie mogą doprowadzić do śmierci opętanego. Anioły nie mogą współżyć z ludźmi, ale jeśli anioł stanie się veri, może zapłodnić kobietę. Rodzi się wtedy ais. Veri mają błoniaste skrzydła, zupełnie niepodobne do anielskich, ostre zęby i pazury, ponadto podobno spojrzenie ich czerwonych oczu sprawia, że człowiek nie może się poruszyć z przerażenia. Są zdolne do przemieszczania się między wymiarami bez konieczności przejścia przez portal. Są nieśmiertelne.
Wampir — członek klanu Wampirów dzielącego się na wegetarian i kriożerczych wrogów wilkołaków. Wegetarianie wyglądają i pachną jak ludzie, mają niewielkie kły i zwykle zielone oczy. Krwiopijcy, potrafiący zmianić się w nietoperze, mają rubinowoczerwone tęczówki, ogromne kły i sporej długości pazury. Preferują ciemne miejsca (jak na przykład średniowieczne zamki) i wydzielają nieprzyjemny zapach. Oba te gatunki są nieśmiertelne, jednak muszą spać chociaż pzez kilka godzin tygodniowo.
Wilkołak — inaczej likantrop, człowiek-wilk z klanu Łaków. Na życzenie potrafi zmienić się w dużego wilka, ale podczas pełni Księżyca, czy tego chce, czy nie, musi pozostać w zwierzęcej postaci. Zajęciem tej wielkiej wilczej rodziny jest ochrona ludzi przed wampirami krwiopijcami, z którymi od wieków toczą wojnę.
Właściciel noża — patrz: Stworzyciel
Zmora — istota żywiąca się ludźmi (mięsem, krwią, organami wewnętrznymi). Istnieją różne gatunki i rodzaje zmor, od najmniej szkodliwych po naorawdę groźne. Ich tropieniem i zabijaniem zajmują się łowcy zmor i Białe Damy. Powstają w nieznany sposób, ich cel jest niezbadany. Żaden próbujący to zbadać człowiek ani czarownica nie wrócili żywi. Gnieżdżą się praktycznie wszędzie – w kanałach, nieczynnych tunelach metra, opuszczonych budynkach. Atakują zwykle w porze między zmrokiem a świtem. Światło słoneczne jest dla nich niebezpieczne, ale nie śmiertelne.
Słownik może ulec zmianie.
Błękitna sowa - zwane też usagi.
OdpowiedzUsuńZaśmiałam się, gdy to przeczytałam. Nie ma to jak nazwać sowę królikiem xD
Blog bardzo fajny, a słowniczek przydatny :) Pozdrawiam.
No wjem. Nie miałam pomysłu, więc wzięłam pierwszą lepszą książkę i wpisałam nazwę, która przypadła mi do gustu. Trafiło na Bunny Tsukino z Sailor Moon... Ma dziewczyna pecha ;)
UsuńA co do sowokrólika — tylko ja tak potrafię! ;P
Ps. Super masz nicka! Skojarzyło mi się z Shiro i Sora z NGNL ♥